Bilköparen Småland vs privat försäljning i Jönköping?

• Bilköparen Småland vs privat försäljning i Jönköping?

Posted by tred on 2026-01-03 at 12:41

Tänker sälja min Audi A3 2018 (bra skick, låg mil, men behöver nya däck snart). Fick ett online-bud från Bilköparen Småland för Jönköping-området – gratis hämtning, betalning på plats och de tar bilen som den är. Budet var ca 180 000 kr. Är det värt för bekvämligheten, eller får man betydligt mer via Blocket eller inbyte hos handlare i Jönköping? Erfarenheter av deras priser?

erika replied 2 days, 11 hours ago 3 Members · 2 Replies
  • 2 Replies
  • greg

Member
    2026-01-03 at 13:23

Jag stod i samma sits med min Audi förra året och jämförde alternativ. Bilar köpes Jönköping – Bilköparen Småland ger ofta rimliga och snabba bud, särskilt om du vill sälja utan besiktning, annonsering eller visningar. Deras offert på ~180 000 kr är inte ovanlig för en A3 med lite jobb framför sig. På Blocket kan du säkert få ett par tusen mer, men det kräver mer tid och förhandlingar med köpare. Inbyte hos märkeshandlare brukar ligga lite lägre än privatpris men är också enkelt. Om du värdesätter bekvämlighet och snabb affär, är deras pris helt okej.

• erika

Organizer
    2026-01-14 at 10:55

Låter rimligt. Deras bud speglar ofta marknaden för snabb affär. Blocket kan ge mer, men kräver tid. För bekvämlighet och tempo är priset helt okej.

Log in to reply.